fbpx

Konseptit

Kolmen konseptin palvelukokonaisuus

Urheilijoiden tai kuntoliikkujien ohjaukseen tai valmennukseen tarjoamme fysioterapeuttiemme kehittämää kolmen konseptin yhdistelmää.

Tämän yhdistelmän tarkoituksena on ennaltaehkäistä vammojen syntyä ja tarvittaessa myös kuntouttaa vammoja. Lisäksi tavoitteena on opettaa kehonhuollon ja lihaskuntoharjoittelun merkitystä osana urheilijan tai liikkujan omaa lajia.

Kehonhuolto, liikkuvuus ja liikehallintaharjoittelu tehostuvat FasciaMethod –konseptillamme. FasciaMethod on toiminnallista aktiivista liikkuvuusharjoittelua, kaikki kehon kudokset huomioiden. Konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tämä suosittu kehonhuoltomenetelmä viekin kenen tahansa palautumisen aivan uudelle tasolle. Myös suorituskyky kehittyy huomattavasti, jolloin myös esimerkiksi lajitulokset tai arjen hyvinvointi paranevat! FasciaMethod -ohjaaja osaa ohjata sekä FasciaMethod -ryhmäliikuntatunteja että hyödyntää digitaalista liikepankkia yksilötyöhön.

FasciaMethod Pro on testipatteristo, joka kartoittaa yksilön kehon liikkuvuutta ja liikehallintaa. Kartoituksen perusteella urheilijalle tai liikkujalle on selkeää suunnitella henkilökohtainen harjoitusohjelma. ProMethod-testipatteriston perusteella voi koostaa esimerkiksi urheilijoille (joko yksilöllisen tai joukkuekohtaisen) monipuolisen alkulämmittelyrutiinin, lihaskunto-ohjelman ja kehonhuoltosarjan.

FasciaMethod Power on perus- ja kestovoimaharjoittelua tuki- ja liikuntaelinterveyden edistämiseksi. Harjoittelun tavoitteena on vahvistaa lihaksia, jotka tukevat niveliämme ja koko kehoamme (tukilihaksia).  Harjoitamme kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta aktiivisilla toiminnallisilla liikkuvuusharjoitteilla. Jokaisella tunnilla harjoittelemme aina rintakehän, olkanivelen ja lavan hallintaa ja tukilihaksia, lannerangan, lantion ja lonkan hallintaa ja tukilihaksia, keskivartalon hallintaa ja tukilihaksia, sekä alaraajan ja jalkaterän hallintaa ja linjausta.

Siirry sivun alkuun
ProFTraining Finland