fbpx

PowerMethod

PowerMethod

PowerMethod on fysioterapeuttiemme kehittämä toiminnallisen voimaharjoittelun konsepti, jonka tavoitteena on voiman lisäksi kehittää liikehallintaa ja liikkuvuutta sekä ennaltaehkäistä ja jopa kuntouttaa lieviä tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Tuki- ja voimaharjoittelun yhdistämisellä pystymme mahdollistamaan tehokkaan ja turvallisen harjoittelun yksilö-, pienryhmä- ja ryhmäliikuntatunneilla.

”Vuoden olen nyt omien ohjausteni ohella treenannut PowerMethod -treenejä. Tämän konseptin myötä olen saanut lisää hallintaa, voimaa ja liikkuvuutta koko kropalle, myös omat ohjattavani ovat kovin innostuneet tästä harjoittelusta! Tasapainoni on kohentunut merkittävästi, samoin myös lapatukeni ja koko ylävartaloni voima.”

– PowerMethod -ohjaaja

Tuki- ja liikuntaelimistön näkökulma

PowerMethod -konseptin tavoitteena on tuoda osaksi jokaista voimaharjoitusta tukiharjoittelu, jonka avulla pystymme tasapainottamaan kehon puolieroja sekä  välttymään kivuilta ja loukkaantumisilta. Jokaisessa harjoituksessa huomioidaan koko keho ja tukialueiden hallinnan ja voiman kehittäminen. Lapatuen,  rintakehän ja vatsan yhteistoiminta, selän ja lantion hallinta, lonkan voima eri suuntiin, nilkan ja jalkaterän toiminta ovat tärkeimmät harjoitettavat alueet. Tästä syystä PowerMethod -voimaharjoittelu on samalla kuntouttavaa harjoittelua.

Voimaominaisuudet ja liiketekniikat PowerMethod -konseptissa 

PowerMethod -ryhmäliikuntatunnilla harjoittelu on pääasiassa perus- ja kestovoimaan keskittyväää. Jokaisella tunnilla yksi tärkeimmistä asioista on oikeiden liiketekniikoiden opettaminen, jotta liikkeet tuntuisivat siellä missä pitääkin. Huonolla tekniikalla hyvänkin liikkeen hyödyt voivat mennä hukkaan tai aiheuttaa tuki- ja liikuntaelimistön kiputiloja sekä loukkaantumisia. Tämän vuoksi käytämme jokaisella tunnilla aikaa liiketekniikoiden opetteluun. Yksilö- ja pienryhmäharjoittelussa kehitämme asiakkaan tavoitteiden mukaista voimaominaisuutta ja suunnittelemme yksilöllisiä tarpeita vastaavat tukiharjoitteet. 

Toiminnallisuuden tärkeys

PowerMethod -harjoittelu on aina toiminnallista, joka tarkoittaa koko kehon harjoittamista jokaisessa harjoituksessa. Pyrimme tekemään isot pääliikkeet aina toiminnallisesti monta niveltä yhtä aikaa liikuttaen. Pääliikkeinä toimivat erilaiset variaatiot maastavedosta, kyykystä, ylävartalon työntävistä sekä vetävistä liikkeistä. Toiminnallisten liikkeiden tueksi jokaisessa treenissä on aina myös tukiliikkeet, joiden tehtävänä on auttaa löytämään hyvä hallinta ja tuki pääliikkeisiin. Toiminnallinen harjoittelu sopii kaikenikäisille ja tunneilla ikähaitari voi olla hyvinkin iso, sillä jokaiselle löytyy turvallinen ja sopiva liikevariaatio.

Alkulämmittelyn merkitys

PowerMethod -alkulämmittely sisältää FasciaMethod -konseptista tuttuja liikkuvuus ja liikehallintaliikkeitä, tukilihaksistoa aktivoivia liikkeitä ja tulevan treenin liiketekniikoiden opettelun. Huolellinen alkulämmittely on on tärkeä osa PowerMethod -tuntia ja sen tarkoituksena valmistaa keho mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti tulevaan harjoitukseen. 

Konsepti on kehitetty, koska haluamme auttaa ihmisiä  harjoittelemaan toiminnallisesti ilman kipuja ja loukkaantumisia! 

Koulutuksessa opit:

  • Perusliikemallien liiketekniikat ja -progressiot
  • Tuki- ja liikuntaelimistön teoria ja tukiharjoitteet alueittain: jalkaterä/ nilkka, lantio/ lonkka, alaselkä, rintakehä, vatsa, lapatuki
  • Tarkoituksenmukaisen alkulämmittelyn rakentaminen 
  • Voiman lajit PowerMethod -konseptin näkökulmasta
  • PowerMethod -ohjelman rakentaminen ryhmäliikuntaan ja yksilölle 
  • Faskian teoria ja käytännön linkittyminen PowerMethod -harjoitteluun
  • Lisäksi saat neljä valmista ohjelmaa ryhmäliikuntaan (6kk ohjelmat)

Seuraa PowerMethod -konseptia myös Instagramissa ja Facebookissa!

Siirry sivun alkuun
ProFTraining Finland